מזה מספר חורפים, לאחר מערכות גשם הופך חניון העפר העירוני, הגובל בכביש החוף באזור התעשיה לשלולית בוץ גדולה, בה שוקעות מכוניות רבות; עובדי הבניינים הסמוכים: "פנינו פעמים רבות לעירייה שיסדירו את החניון, אך לא נעשה דבר"; מבירור עולה, כי השטח כלל לא שייך לעיריית נתניה
עשרות מכוניות שקעו בשלולית ענק, שנוצרה בחניון עירוני ממערב לרחוב המלאכה. מתברר שאין זו הפעם הראשונה שזה קורה. כמעט בכל מערכת גשמים נוצרות במקום שלוליות ענק שלא מאפשרות חניה מאידך, ומגיסא נהגים שכבר חנו נאלצים ללכת במים ובבוץ עד לגובה הברכיים על מנת לחלץ את רכביהם.
למערכת "אורנה חושפת" נודע, כי העובדים באזור התעשייה שמחנים את רכביהם בחניון פנו פעמים רבות לעירייה על מנת שהחניון יוסדר, אולם למרות ההבטחות, דבר לא קרה ושלוליות ענק עדיין מאיימות על הנהגים המנסים להגיע למקום עבודתם בבטחה.
העובדים ברחוב המלאכה, בהם עובדי היי-טק רבים, זועמים על מצב החניון העירוני בצד המערבי של הרחוב, בנוסף לכך שחניון זה שימש עד לקיץ האחרון רק את עובדי הבניינים הסמוכים. עיריית נתניה החליטה בחודש יולי האחרון לפתוח את החניה לכלל הציבור עם הצבת שלט עירוני בכניסה לדרך הכורכר. מהלך שהביא למצמום מקומות החניה של עובדי המשרדים הסמוכים.
מערכת "אורנה חושפת" נודע, כי העובדים באזור התעשייה שמחנים את רכביהם בחניון פנו פעמים רבות לעירייה על מנת שהחניון יוסדר, אולם למרות ההבטחות, דבר לא קרה ושלוליות ענק עדיין מאיימות על הנהגים המנסים להגיע למקום עבודתם בבטחה.
העובדים ברחוב המלאכה, בהם עובדי היי-טק רבים, זועמים על מצב החניון העירוני בצד המערבי של הרחוב, בנוסף לכך שחניון זה שימש עד לקיץ האחרון רק את עובדי הבניינים הסמוכים. עיריית נתניה החליטה בחודש יולי האחרון לפתוח את החניה לכלל הציבור עם הצבת שלט עירוני בכניסה לדרך הכורכר. מהלך שהביא למצמום מקומות החניה של עובדי המשרדים הסמוכים.
ל"אורנה חושפת" נודע, כי העירייה פינתה את כל השטח המרכזי של החניון לטובת מעבר משאיות של קבלן הבונה בקצה הרחוב. לצורך כך הצמידו פקחים אזהרות לפני קנסות לשמשות הרכבים שחנו במרכז החניון. בנוסף בחניון נמצא שומר מטעם הקבלן שבונה בסמוך. השומר מפקח שאף עובד לא יחנה בדרך המשאיות של הקבלן.
עקב כך נוצר מצב שבנוסף למאות מקומות החניה שצומצמו מעובדי המשרדים הסמוכים, תשתית החניון העשויה חול, הופכת בימים הגשומים לשלוליות ענק שגוזלות מקומות חניה רבים ומאתגרת את הנוסעים להגיע לעבודה כשהם יבשים וללא רכבים שקועים בבוץ.
א' עובדת בבנין הסמוך סיפרה ל"אורנה חושפת": "המצב הקיים בשטח – חולות עם חלקי אספלט דוקרים, אבנים גדולות עם ברזלים שיוצאים מהן בכל מיני זוויות (מפנצ'רים צמיגים), מדרון תלול מאוד ובסופו בריכת מים ענקית ועמוקה בימים של גשם, בוץ שאפשר להתחפר בו עם רכבים שאינם רכבי שטח ובורות גדולים פעורים לרווחה. כבר נגרמו נזקים כבדים לרכבים פרטיים של אנשים כאן. תנאי השטח לא מאפשרים כניסה עם רכב פרטי, אלא לרכבי שטח בלבד. מדובר בעניינים בטיחותיים לרכבים ולנוסעים בהם".
עובדת נוסף פנתה ל "אורנה חושפת" וסיפרה : "אני עובדת באחד המשרדים בבניין דן-אביב ברחוב המלאכה 8 בנתניה כבר מעל 11 שנים. לאורך כל זמן זה נכנסתי עם האוטו דרך השער בכניסה לבניין, וחניתי בחניון שמאחורי הבניין שלנו. לפני בערך חודשיים הנהלת הבניין החליטה לסגור את השערים של הכניסה וחסמה עם גדר את החניון. נאמר לנו להיכנס לחניון מסביב, דרך רחוב הבונים. בכניסה בה יש שלט של העירייה " חניון ציבורי" (או ליד המלאכה 22). המעבר שם לגמרי לא מסודר, עם בורות, מסמרים, בוץ ושלוליות ענקיות בימים של גשם. האוטו שלי התפנצ'ר פעמיים וגם מכוניות של חבריי לעבודה התפנצ'רו מספר פעמים. היו גם בעיות במערכת החשמל של הרכב, ככל הנראה מכל המים שנכנסו למנוע. פנו ממשרדינו לעירייה בבקשה לסדר את הכניסה, אך המצב נשאר כמו שהוא ואפילו החמיר. יותר ויותר חברות מהבניינים זורקות זבל מאחור וחוסמות עוד חניות – בכך גם יוצרות עוד מפגעים שהורסים את הרכבים. ממש מתסכל לחשוב שאצטרך לשקול לחפש מקום עבודה מסודר יותר רק בגלל חניה כשחייבים לסדר כניסה מסודרת ובטיחותית, ופשוט בוחרים לא לקחת אחריות ובכך למנוע עזיבה של הרבה עובדים בבניין שלנו ובניינים הסמוכים".
ד' העובדת בבנין דן אבידן, הוסיפה, כי "זוהי משימה ממש בלתי אפשרית להשתמש בחניון דרך הגישה שפתחו. לאחר בקשות רבות, הגיעו נציגי העירייה לפני כחודשיים וראו את תנאי הדרך (ביום יבש… ללא שלוליות ענק). הם שמעו את בקשותינו להסדיר את הכניסה על ידי הידוק הקרקע ומילואה בכורכר, אבל דבר לא נעשה מאז בפגישה לפני כחודשיים. המצב בלתי הולם, לא ניתן להשתמש בחניון זה לבעלי רכבים פרטיים. מצב הפוגע מאוד לבאים לעבוד באזור זה".
בנוסף סיפרו העובדים על פניות חוזרות ונשנות לגורמים העירוניים וכי על אף ההבטחות לא נעשה דבר, א' : "לפני מספר חודשים הגיעו לכאן פקחים של העירייה, נציגים של העירייה ומשאיות. הם הרחיקו את כל החונים בשורת האמצע בשטח האספלט שמאחורי בנין דן אביב. נאמר לנו ע"י נציגים שלהם שהחניון יוסדר (וימשיך להיות ללא תשלום), שהמטרה היא לעבוד בשטח ולהרחיב אותו לרווחת כל העובדים במשרדים הגובלים עם החניון. בנוסף אמרו לנו שיש לתת למשאיות לעשות את העבודה ושמעתה, עד שהכל יוסדר, כל מי שיחנה באמצע יקבל דו"חות. חלקנו קיבלנו דו"חות אזהרה לפני דו"ח. הבנו שהשטח יטופל על ידי העירייה, שתפתח את החניון מחברת טמפו ועד צפונה מרחוב הבונים (באזה"ת פולג)".
ערן עפרוני, סמנכ"ל תפעול, בחברה המשתכנת בבנין הסמוך לחניון מסר, כי "באוגוסט פניתי כנציג עובדי החברה בה אני מנהל תפעול לסגן ראש העיר ואחראי על התחבורה,אלי דלל, שהפנה אותנו לאריק ליבוביץ, ראש מינהל תעשיות ועסקים בעיריית נתניה. העברנו להם תמונות וסרטונים של המצב ולאחר שאחת הנהגות שקעה ממש עם הרכב בכניסה לחניה ביקשנו גם פגישה בשטח לקדם את הנושא. דחו אותנו כל פעם בטיעון אחר. לבסוף קבעו את הפגישה לאחר הבחירות.
לדברי עפרוני הפגישה התקיימה לאחר הבחירות בתחילת חודש נובמבר: "אריק לבוביץ הגיע עם עוד עובד עירייה וראו את המצב בשטח. התרענו על כך שבגשם יהיה בלאגן שלם, כפי שקרה ממש כבר בגשם הראשון – חול נשפך לרחוב המלאכה פינת הבונים וחסם את הצומת. עובד העירייה שהגיע עם אריק כינה אותנו פושעים על כך שאנחנו נכנסים לחניה דרך פתחי המעבר שיש במבנים. הוא כנראה שכח שני דברים – אגף ההנדסה של עיריית נתניה שכן במבנה דן אביב במלאכה 8 עד לפני מספר שנים, הפתחים נוצרו לטובת העירייה, החניה מאחורי דן אביב היא אספלט וזה אומר שהעירייה הקימה אותו. עיריית נתניה שמה שלט בכניסה שרשום חניון עירוני, כך שהתגובה הפתיעה אותנו מאוד. ביקשנו רק שיסדירו את הכניסה עם כורכר מהודק. היה נראה כאילו הסכימו לעשות זאת, אך בפועל לא עשו כלום".
עפרוני הוסיף: "היו הרבה התכתבויות על החמרה של המפגעים גם מצד הקבלן וגם החמרה בשטח, אך אריק ליבוביץ, העדיף לא להגיב ולהתעלם. בכל הזמן הזה פעלתי בצורה שקטה מול גורמי העירייה בלי פרסומים והודעות במדיה. שאלתי את מר אריק ליבוביץ "אם זה לא בפייסבוק לא זז דבר?" , התגובה שלו להודעה שלי הייתה ציטוט "….אבל בתכלס הפייסבוק יותר מזיק בדרך כלל לדברים מאשר מועיל". יש ברשותי התכתבות ענפה מול העירייה גם במיילים וגם בהודעות וואטסאפ, שלא לדבר תיעוד של פניות מחברות נוספות ברחוב על הנושא.
עפרוני סיפר, כי פנה להתאחדות העסקים והעצמיים בנתניה ולראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, אולם לא נעשה דבר מאף אחד מהם: "לנושא הוספנו גם את "עסקים למען עסקים בנתניה." עמותת התאחדות עסקים ועצמאים בנתניה מר מנחם אילוז לתכתובת וגם את גברת ראש העיר מרים פיירברג איכר. אך משום מה קולם של כולם נדם".
בבדיקה שערכה מערכת "אורנה חושפת" התברר ששטח החניון שייך לנתיבי ישראל ולא לעיריית נתניה. מנהל מנהלת התעשיות, אריק ליבוביץ מסר בתגובה, כי "רצועת הקרקע בין כביש 2 ורחוב המלאכה איננה בבעלות העירייה, כי אם בבעלות מע"צ. יחד עם זאת העירייה פעלה להסרת מפגעים שהיו במקום, לרבות פלישות וחסימות שנעשו וכן לניקוי השטח מגרוטאות. בזכות פעולה זאת נוצר רצף פתוח ומפונה ממפגעים ממפעל טמפו בדרום ועד לבניין שופרסל בצפון, אבל המקום אינו מהווה חניה רשמית ומוסדרת וכל המשתמש בו לוקח זאת על אחריותו".
ליבוביץ התייחס לשלט, המורה על חניון עירוני בכניסה לדרך הכורכר ומסר, כי "השלט לא מתייחס לכלל הרצועה אלא רק ל מקומות בהם יש לעירייה זכויות".
לשאלה כיצד אמורים הנוסעים בדרך לדעת עד היכן השטח שלעירייה יש זכויות? לא ענה ליבוביץ
מנתיבי ישראל נמסר בתגובה, כי "שטחים הנמצאים מעבר למעקי הבטיחות מטרתם לייעוד תשתיות העוברות מתחת לכביש וככלל אינם בהיתר לשטחי חניה. אשר לשטח ספציפי זה הנושא ייבדק".
מנם אילוז אישר, כי ההתאחדות לא טיפלה בנושא, אולם לא מסר האם הם מתכוונים לטפל בנושא החניה.
מה דעתכם? כתבו לנו כאן: