מטביע את חותמו; חבר המועצה, אלון אלרואי יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה, מוביל בשיתוף עם ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, מדיניות חדשה לפיה ינתן מסלול מהיר להיתר בניה לקבלנים שיבנו בהתאם לתב"ע; לא יאושרו חריגות בניה בדיעבד ולא יאושרו תוספות זכויות בניה על מגרשים בודדים למעט התחדשות עירונית
יו"ר ועדת המשנה לתכנן ובניה, חבר המועצה אלון אלרואי, עתיד להגיש את המדיניות החדשה והקווים המנחים על פיהם תפעל הוועדה המקומית לתכנון ובניה, לאישור הוועדה המקומית בישיבתה בקרובה.
ל"אורנה חושפת" נודע, כי על פי המדיניות החדשה לא ינתנו אישורי חריגות בניה בדיעבד לקבלנים שבונים ללא היתר או בחריגה מההיתר בניה שניתן להם.
זכור לכל המקרה המפורסם ביותר של חריגות בניה, שאושרו בדיעבד, היה קניון נעימי בו חרג הקבלן בכ – 24,000 מ"ר משטח ההיתר שניתן לו. החריגה גררה הליך אישור בדיעבד ארוך מאוד, שרק לאחרונה הסתיים בחלקו עם קבלת טופס 4 לקומת הקרקע של המבנה.
אלרואי מסר: "בית המשפט העליון קבע בפסק דין גרנות עם השופט רובינשטיין, שאישור בדיעבד צריך להיות פעולה נדירה. לאור ריבוי המקרים בהם קבלנים מרשים לעצמם להתחיל בניה לפני קבלת היתר, או מקרים בהם ניתן היתר לשטח בניה מוגדר ובנו בחריגה ניכרת מההיתר וקיבלו אישורים בדיעבד, החלטנו ראש העיר ואני, בשיתוף הפקידות הבכירה ומהנדס העיר על הובלת מדיניות ברורה בה כל מי שבא לבנות תואם תב"ע צריך לקבל מסלול מהיר ככל הניתן לקבלת היתר הבניה. מצד שני לא יהיו אישורים בדיעבד היות ויש מספר פרויקטים שנמצאים כרגע במהלך אישור, תהיה תקופת ביניים קצרה על מנת לסיימם ובכדי שהקבלנים יסתגלו למדיניות החדשה שלא יאושרו חריגות בניה בדיעבד".
לשאלה כיצד יפעלו לפיקוח ואכיפה על חריגות הבניה ענה: "בהחלט שיש להחמיר את הפיקוח כדי שיוצאו צווי הפסקת עבודה כבר בחריגה קטנה, אך עם זאת אני מאמין שברגע שאנחנו מייצרים מסלול עבודה גם ליזמים וגם לאנשים פרטיים שאין בו אי וודאות, יש כללים ברורים והוגנים תווצר סביבת עבודה שהיא גם נכונה, גם ישרה שבטוח תתקבל בברכה ע"י כולם".
גם בנושא תוכניות בנין עיר (תב"ע) מתכוון אלרואי להוביל מדיניות חדשה, על פיה לא יאושרו תוספות זכויות בניה לבעלי קרקעות נקודתיות, וכי יאשרו מעתה הוספת זכויות בניה רק באזורים של התחדשות עירונית : " הוספת זכויות בניה צריכה להיות אך ורק במקום של התחדשות עירונית, גם כך הוספת זכויות מעמיסה על התשתיות העירוניות של גני ילדים, כבישים, מוסדות ציבור תחבורה ועוד. אני מוכן להעמיס על התשתיות לטובת התחדשות עירונית. גם מבחינה ויזואלית התב"ע הנקודתי לא נראה טוב. רחוב בן גוריון, לדוגמא, כל קבלן שינה את התב"ע על המגרש שלו למשהו אחר והרחוב שזור בניינים בגבהים שונים. תוכנית בנין עיר יכולה להיות על אזור או על מתחם בניינים תוך מתן עדיפות למתחמי התחדשות עירונית."
מה דעתכם? כתבו לנו כאן: