בעקבות הסערה הציבורית סביב פרויקט הרכב השיתופי, ותלונות תושבים על גזילת מקומות חניה במרכז העיר לטובת הפרויקט, יגיש יו"ר האופוזיציה, יוני שטבון בישיבת המועצה הקרובה, הצעה לסדר לביטול הפרויקט והחזרת החניות לציבור.

יו"ר האופוזיציה , חבר המועצה יוני שטבון יגיש מחר בישיבת מועצת העיר, הצעה לסדר לעצירה מיידית של פרויקט הרכב השיתופי CAR2GO והבאתו לדיון ובחינה מחודשת במועצת העיר, תוך בחינת השלכותיו. שטבון: "אני קורא למר אלי דלל שהיה אחראי בשנים האחרונות על ההנדסה והתנועה בעיר, לקחת אחריות, ולבטל את הפרויקט. לא בושה להגיד שגינו. חייבים להחזיר את החניה לתושבים."
פרויקט הרכב השיתופי CAR2GO , הגיע לנתניה לפני כשנה בעקבות מענה של עיריית נתניה לקול קורא של המשרד להגנת הסביבה. עיקרו של הפרויקט, השכרת רכבים על בסיס דמי מנוי חודשיים, ותעריף נסיעה של 1.2 ש"ח לדקה. להבדיל מערים אחרות כמו תל אביב וחיפה בהן הקצו הרשויות 2 חניות לכל רכב שיתופי, עיריית נתניה מקצה 3 חניות עבור כל רכב שיתופי. לפי נתונים שהוצגו ע"י חברת המועצה הממונה על איכות הסביבה, ציפי קפל, בעיר 69 רכבים שיתופיים, ומתוכננים עבורם 210 מקומות חניה ברחבי העיר.

זעם תושבי מרכז וצפון העיר,אזור בו מרבית הבניינים מאמצע המאה הקודמת, ללא חניה מתחת לבניןן, על צביעת חניות באישון לילה, לטובת הפרויקט לא איחר לבוא, ודיונים סוערים מתנהלים על גבי דפי הפייסבוק נגד הפרויקט ונגד שמירת החניות. עמיהוד בר-און תושב צפון העיר: " אני רוצה להבין מי האיוול שהחליט שהכי חשוב והכי דחוף לשים חניה לרכב שיתופי בשרת 36? למה להתעלל בנו לעזאזל?". תושבת העיר העיתונאית, אופירה חסיד, שהתעוררה גם היא לחניות צבועות עבור הפרויקט כתבה: " ובבארי כשבכל האזור מצוקת חניה מטורפת. מדוע 70 רכבים שיתופיים צריכים למעלה מ-200 חניות? יש אלפי נכים בנתניה ולא ראיתי מאות חניות נכים. איפה הפרופורציות?".
שלומית קרויטרו ממזרח העיר, אשר גילתה בבוקר כי הרימו את רכבה במהלך הלילה לצביעת חניה לרכב השיתופי סיפרה ל"אורנה חושפת" : "יצאתי מהבית וראיתי שמסביב לאוטו שלי יש סימון לבן על הכביש ועל שפת המדרכה. מתחת לאוטו הכיתוב 'שמור לרכב שיתופי', שמתי לב שהטסה של הגלגל השמאלי מפורקת והבנתי שלא הייתה דרך אחרת לעשות את הסימון מתחת לרכב שליף מאשר להרים אותו." עוד הוסיפה שלומית "עשו את זה בלילה, ממש בגניבה."

חברת המועצה, הממונה על איכות הסביבה ומרכז העיר, ציפי קפל, יזמה לאחר מספר ימי תלונות תושבים, פגישה עם מובילי הפרויקט בניסיון להקל על תושבי מרכז וצפון העיר במצוקת החניה שהוחמרה עם הבאת הפרויקט, כתבה בסיום הפגישה: " זה ימשיך להיות צפוף ותמשיכו לחפש חניה ליד הבית וכיפאק היי למכוניות הקטנות האלה שקיבלו על הגב שלנו חניות מסומנות בלב העיר עם תמרור ירוק."
מחר כאמור, יגיש יו"ר האופוזיציה, חבר המועצה, יוני שטבון הצעה לסדר בקריאה לעצירה מיידית של הפרויקט ובחינה מחודשת בדיון במועצה. מבדיקה שערכנו עולה כי, על אף שמדובר במאות מקומות חניה עבור הפרויקט, והשפעה עצומה על הסדרי התנועה והחניה בעיקר במרכז וצפון העיר, שם הנסיעה בחיפוש היומי אחר חניה התארך משמעותית עבור מאות תושבים, בחרה עיריית נתניה להמשיך ולאשר את החלטת ועדת התנועה, גם בנושא זה ע"י רשות התמרור המקומית- קרי ע"י ראש העיר. עפ"י הנחיות רשות התמרור הארצית, ועדת התנועה נטולת הסמכויות לביצוע, בראשות סגן ראש העיר, אלי דלל, המונה מספר מצומצם של חברים, מאשרת את הסדרי התנועה והחניה בישיבת הועדה,את מתן התוקף להחלטות ועדת התנועה ניתן לקבל, או ע"י אישור באספת מועצת העיר, או ע"י אישור רשות התמרור המקומית. כאמור בנתניה, החלטות ועדת התחבורה מאושרות רק ע"י ראש העיר, מרים פיירברג איכר, המשמשת בין היתר כרשות התמרור המקומית.

יו"ר האופוזיציה, חבר המועצה, יוני שטבון, אשר מבקש להביא את הדיון בפרויקט לבחינה מחחודשת במועצת העיר: "תחבורה ציבורית יעילה ובשפע זה הפתרון. ילד משכונת ותיקים לא צריך לנסוע בשני אוטובוסים לקרית השרון לבית הספר, ומשפחה ממוצעת לא יכולה להיות כבולה בבית כי אין תחבורה ציבורית יעילה בין חלקי העיר." עוד הוסיף שטבון "ההתעסקות הבלתי פוסקת בגזירת סרטים והודעות לתקשורת, במקום להבין לעומק את בעיית התחבורה בעיר, זהו בדיוק פרויקט CAR2GO," שטבון הוסיף וביקש מסגן ראש העיר, ויו"ר ועדת התנועה, אלי דלל, לקחת אחריות ולבטל את הפרויקט "לא בושה להגיד שגינו. חייבים להחזיר את החניה לתושבים."
סגן ראש העיר, יו"ר ועדת התנועה, אלי דלל, שנמנע מלהגיב לעשרות התושבים שתייגו אותו בנושא בדפי הפייסבוק, מסר בתגובה: "אגיב במועצת העיר"
מה דעתכם? כתבו לנו כאן: