על אף מצוקת החניה הקשה במרכז וצפון העיר, עיריית נתניה הוסיפה לסמן חניות שמורות עבור פרויקט הרכב השיתופי, והרוחות סוערות; חברת המועצה ציפי קפל: "מרכז העיר עומד בפני סגירתו מרוב שאין בו חניות"
תושבי מרכז העיר הופתעו לגלות אמש (חמישי), כי במהלך הלילה נצבעו וסומנו על רחובות סמילנסקי, הרצל ושטמפפר סדרה של חניות שמורות לטובת הרכב השיתופי של חברת " CAR2GO", ותלונות רבות הועלו ברשתות החברתיות.
תושבי מרכז העיר, ובפרט תושבים המתגוררים בבניינים ישנים בהם אין חניות, זעמו על הפקעת החניות לטובת חברת "CAR2GO" בעוד הם נאלצים לתור אחר מקום חניה חצי שעה ויותר בסביבת ביתם. ציפי ברנקה תושבת רחוב סמילנסקי כתבה: "באישון לילה עשו חניות לרכב שיתופי בסמילנסקי במקום הכי סואן מבחינת חניות, חוצפה".
עירית גולני פעילה בועד מרכז העיר הגיבה על סימון החניות ברחוב סמילנסקי: "ארבע חניות עשו שם? שערורייה", חמי תמיר, פעילה חברתית ותושבת הרחוב: "הצילו גם ככה אין חניה בסמילנסקי. חצי שעה מסתובבים עד שמוצאים חניה, זה מטורף אסור לתת לזה לקרות". אלירז רביל ממרכז העיר:"גם ככה אין חניה במרכז העיר….אז בואו נעמיס עוד על התושבים"
דליה בוקריס, תושבת העיר הגיבה לצביעת חניות באזור עבודתה: "פשוט חוצפה! גם ככה יש מצוקת חניות בכל העיר אז מה השיקול לבטל 3 חניות בכחול לבן ולעשות אותם רכב שיתופי? הזוי ביותר ומקשה את הגישה ללקוחות."
גם חברי מועצה הגיבו והסתייגו מצביעת החניות במרכז העיר לטובת הרכב השיתופי של חברת "CAR2GO". אלון אלרואי יו"ר מועצת העיר ויו"ר הועדה לתכנון ובניה: "כעקרון פרויקט טוב, לא מתאים לרחוב סמילנסקי הצפוף". המשנה לראש העיר וחברת ועדת התנועה, טלי מולנר: "עמדתי ידועה. מיזם חשוב אולם החניות צריכות להיות בחניונים ולא ברחובות בהם קיימת מצוקת חניה"
חברת המועצה, הממונה על מרכז העיר, ציפי קפל, לא נותרה אדישה להקצאת סדרת החניות עבור ורכב השיתופי ולזעם התושבים שהתחולל וכתבה: "אני משתפת אותכם, כי בעקבות שיחות שקיימתי עם כל גורמי העירייה המעורבים בפרויקט- החניות שנצבעו היום אינן פעילות לטובת הפרויקט." עוד הוסיפה קפל "סוכם, כי יתקיים סיור משותף בהשתתפותי כממונה על מרכז העיר, ביחד עם יו"ר מנהלת מרכז העיר, עלוית פרויד, חבר ועד מרכז העיר רז משולם, ומוטי פנחסי ואלון אופיר מעיריית נתניה אשר על הפרויקט. ביחד נחשוב, נציע פתרונות ומקומות חלופיים שלא יעבירו על תושבי וסוחרי מרכז העיר. צביעת וכינון החניות נעשה בניגוד לסיכומים ובניגוד להסכם לו הייתי ערה במפגש עם ועד מרכז העיר בשבוע שעבר"
קפל אף התראיינה בהמשך היום בנושא ברדיו תשעים שם הוסיפה: "מרכז העיר צריך למצוא את הפתרונות המתאימים ביחד עם הציבור, כי בנתניה ובמרכז העיר ישנם בניינים בני חמישים ושישים שנה שאין בהם בכלל חניות, הם מחנים ברחוב ועכשיו לוקחים להם את החניות. הם מוציאים תווי חניה ובסוף הם צריכים להסתובב ולחפש." והוסיפה "אני בהחלט בעד חדשנות. אני נגד חניקה. אין שום הצדקה לכך שבאישון לילה יסמנו חניות ליד בניינים שאין בהם חניות, שתושבים בהם מחפשים כל אחה"צ חצי שעה חניה ליד הבית. למה שיהיה שם קאר טו גו?"
בלט בהיעדרותו מהשיח הציבורי הרועם, סגן ומ"מ מקום ראש העיר, העומד בראש ועדת התחבורה העירונית, אלי דלל, אשר עמד בהובלת יישום הפרויקט בעיר בשלבי השקתו, ואף לאחרונה בפירסומים על מתן חשמל חינם לטעינת הרכבים השיתופיים.
פרויקט הרכב השיתופי של חברת "CAR2GO" אשר נכשל בעיר ת"א, נותן שירותי השכרת רכבים לשימוש ברחבי העיר על בסיס תשלום מנוי חודשי ותשלום עבור דקות שימוש.
עד עתה הוקצו עבור הפרויקט כ 150 מקומות חניה ברחבי נתניה, ופועלים בה 70 מכוניות שיתופיות. מגורם בכיר בעירייה נמסר כי החברה דווחה על כ 800 מנויים בנתניה.
לשאלות מערכת "אורנה חושפת" כגון: האם הקצאת 150 מקומות החניה עברו את אישור מועצת העיר? , האם החברה הפרטית "CAR2GO" משלמת שכירות וארנונה עבור החניות השמורות? ושאלות נוספות, לא התקבלו תשובות מהחברה. במידה ויתקבלו יצורפו לכתבה.
דוברות עיריית נתניה לא מגיבה לאתר החדשות וגם במקרה זה, לא מסרה התייחסותה לדברים.
מה דעתכם? כתבו לנו כאן: