סיוון עמרם יצאה לבדוק בארון החשמל מדוע הופסק זרם החשמל, ותוך רגעים ספורים מצאה עצמה לכודה באחד החדרים עם חמשת ילדיה כשאש מתפשטת בדירה "הושבתי את הילדים על החלון שינשמו אויר, תוך שניות הבית התמלא עשן שחור, צרחנו 'הצילו'."
פחות משבוע מיום שנכנסה סיון עמר, אם חד הורית לחמישה ילדים, אל דירת העמידר בשכונת נאות גולדה בנתניה, קצר חשמלי הוביל תוך רגעים ספורים להתלקחות שריפה בדירה. סיוון סיפרה ל"אורנה חושפת" ברדיו 90FM על רגעי האימה: "יצאתי לארון חשמל שצמוד לדלת הדירה, כדי לבדוק איזה פקק קפץ אחרי שבבית הפסיק החשמל, הרחתי ריח פלסטיק שרוף ומיד חייגתי 103 לחברת החשמל לקו דווח על סכנת חיים ממשית, הסברתי שקפץ החשמל ושאני מריחה ריח פלסטיק שרוף, הנציג התעקש שאני לא בסכנת חיים להעביר אותי למחלקה אחרת. בזמן שהמתנתי למחלקה אחרת היה פיצוץ וכל הבית התמלא עשן שחור. רצתי מהר עם הילדים לחלון של המטבח, פתחתי אותו מהר כדי שינשמו אויר נקי. הילדים ישבו על החלון והתחילו לצעוק 'הצילו' ממש בפאניקה. כל הבית כבר היה שחור ומחר בעשן. ראיתי את המוות."
עוד הוסיפה סיוון "הילדים התחילו לבכות 'אמא אנחנו לא רוצים למות', צעקנו ביחד לעזרה. איבדתי תחושה של זמן, היה נראה לי כמו נצח עד שראיתי את הכבאיות מגיעות, הסתכלתי על הכבאים כמו מלאכים של אלוהים שבאו להציל אותנו."
שישה צוותים של כיבוי אש עמלו לכיבוי השריפה ואוורור הדירה מעשן, וחילצו את סיוון וילדיה מהדירה. "הם קודם כיבו את האש, הרגיעו אותנו שהכל בסדר ושנמתין עד שנוכל לצאת, ואז הוציאו אותנו אחד אחד מהדירה. אין לי מילים להודות להם."
מדוברות כבאות והצלה נמסר: "צוות הלוחמים הגיע למקום. זיהה שהדירה הסמוכה לארון החשמל שנדלק היא זאת שבסכנה. הלוחמים חדרו דרך העשן והאש באומץ לב. נכנסו אל הדירה במטרה אחת לתת תחושה סיוע ולהיות עם המשפחה ככול שידרשו בזמן שהצוות השני מכבה את הדליקה. המטרה הייתה אחת להיות אתם בשעת הקושי האמיתית ולדאוג להם פיזית ובתחושת ההדדיות. אומץ ליבם הבנת האירוע ובחירת דרך הפעולה ראויה לציון."
שמונה פצועים במצב קל פונו ע"י אמבולנסים של מד"א לקבלת טיפול רפואי.
סיוון וחמשת ילדיה ישנו הלילה בדירת אימה של סיוון, וממתינים לשיפוץ הדירה ואמידת הנזק לרכוש ולביגוד.
עם קבלת הידיעה , הממונה על תיק השיכון, רפי בן חמו, הפעיל את עמידר והגיע עם צוות מקצועי למקום.
דוברות חברת החשמל מסרה בתגובה: "תוכן השיחה נבדק וכן התנהלות נציג השירות. בניגוד לטענות העולות, בפועל נציג השירות פעל באחריות וענייניות, כשמולו לקוחה נסערת.
הוא וידא כי למקום הוזמן כיבוי אש, הזעיק את צוות חברת החשמל למקום כשבמקביל, וידא מול הלקוחה כי היא תפנה את הדירה.
צר לנו, כי זאת תחושתה של הלקוחה. אולם יחד עם זאת סביר להניח שבאירוע כזה היא פירשה את התנהלותו העניינית כחוסר איכפתיות.
חשוב לנו לציין כי מבדיקה של חוקר השריפות עלה כי השריפה שהתרחשה לא הייתה באחריות חברת החשמל."
מה דעתכם? כתבו לנו כאן: