זמן הנסיעה בתוך נתניה הוכפל ושולש מתחילת פיילוט נתיב+1 של משרד התחבורה, בפקקים הגדולים מתעכבים גם אלו שבחרו בתחבורה ציבורית או קארפול, אך הנפגעים הגדולים, הם תושבי נתניה העובדים באזורי התעסוקה בעיר. "אני מורידה את הילדה בבית הספר בצפון העיר ב 07:30 כשנפתח השער ולפני הפיילוט הספקתי להגיע לעבודה בבית ספר בדרום העיר לפני 08:00, ועכשיו לוקח שעה"
על אף כותרות הענק שיצאו ממשרדי דוברות העירייה ושר התחבורה, על הישג משמעותי שיביא לדבריהם להקלה בעומסי התנועה הגדולים שנוצרו ברחבי נתניה מרגע השקת הפיילוט, לא בוטל הפיילוט, והפתרון המדובר מתייחס רק לנתיב תחבורה ציבורית באורך מאות מטרים בירידה מצומת פולג אל עומסי התנועה בכביש 2, שיהפוך לנתיב עבור כלל הנהגים.
הנת"צ שבוטל, הינו הנתיב הימני ביותר בכביש ומעתה ישתמשו בנתיב הקצר גם עשרות האוטובוסים ומוניות השירות שעוצרים לאסוף נוסעים מתחנת האוטובוס בצומת פולג, ושאר כלי הרכב.
השינוי המינורי בהסדרי התנועה בצומת פולג שהציג השר סמורטיץ לא ישפיע על עשרות אלפי הרכבים העומדים בפקקי ענק בכל רחבי העיר מאז הושק הפיילוט.
על פי דיווחי נהגים שנסעו בקארפול או בתחבורה הציבורית, זמני ההגעה ליעדים מדרום נתניה, שווים לזמני נסיעה ברכב רגיל לפני תחילת הפרוייקט. לדוגמא: נסיעה מבית גולדמיץ למחלף הסירה בהרצליה, בתחבורה ציבורית לקח ל 40 דקות. מתוכם 20 דקות נסיעה בפקק עד לצומת פולג.
גם מרמת פולג נמדד זמן נסיעה בקארפול בדומה לזמן נסיעה ברכב רגיל לפני הפיילוט וזאת משום שזמן היציאה משכונת פולג- עיר ימים הוכפל.
זמני נסיעה שדווחו על נסיעות בתוך העיר, הוכפלו ושולשו-
זמן נסיעה מצפון נתניה לאזה"ת הצפוני- 30 דקות במקום כ 15 דקות לפני הפיילוט.
זמן נסיעה מצפון העיר לאזה"ת הדרומי- 60 דקות, לעומת 20-25 דקות נסיעה לפני תחילת הפיילוט.
הפקקים ברחבי נתניה משפיעים באופן משמעותי על תושבי נתניה ועל שעות העבודה. ליאת מצפון העיר: " אין מי שיפצה אותי כספית על כמעט שעה עבודה שאני מחזיקה עכשיו כל יום, וגם אי אפשר להחזיר את הזמן הזה בסוף היום כי צריך להגיע לאסוף את הילדים באותה שעה, הגנים ושערי בתי הספר נפתחים ב 07:30, והצהרונים נסגרים ב 17:00. כך שכמעט שעת עבודה ושכר הולכים לפח, וזה בנוסף לצריכת הדלק שהוכפלה בגלל העמידה הממושכת בפקק. אם ימשיכו עם הפיילוט הזה תהיה לנו פגיעה משמעותית בהכנסה."
גם לתושבים העובדים במרכז העיר, שעת ההגעה לעבודה הפכה לנתון לא ידוע מרגע תחילת הפיילוט. לינור חן- "סיוט! לקח לי להגיע הבוקר מרחוב אורגד לביה"ס נעמי שמר חצי שעה!!!נסיעה שלוקחת בדרך כלל 10 דקות וגם זה בהגזמה. ואחר כך להגיע אל שד' בינימין עוד חצי שעה!"
לא ייאמן."
במרכז וצפון נתניה מתגוררים כי 90,000 תושבים, וצפויים להתווסף עוד אלפים רבים בפרויקטים פינוי בינוי, בניית שכונה נוספת בעין התכלת, שכונת בן ציון, ושכונת גרינטל שנמצאת בשלבי בנייה.
משום שמחלף איינשטיין עדיין לא מחלף מלא לשני הכיוונים, נדרשים תושבי העיר המתגוררים בצפון נתניה שעובדים בערים צפוניות לנתניה, כמו חדרה, קיסריה, אור עקיבא, לנסוע דרומה למחלף השלום ורק אז להשתלב בנסיעה חזרה לכוון צפון על כביש 2 .
לדברי גורם בכיר בעיריית נתניה, בוחנים אפשרות לקצר זמני רמזורים בכניסה הצפונית למחלף איינשטיין, כדי להמעיט את מספר כלי הרכב שמנותבים ע"י הוויז לנסיעה בתוך העיר כחלופת נסיעה בעומסים על כביש החוף.
מבחן התחבורה האמתי של הפיילוט יהיה רק ב 27/10, כאשר יסתיימו חופשות החגים.
מה דעתכם? כתבו לנו כאן: