מנהלי תחנות מוניות בנתניה מדווחים על נזק של 40% בהכנסות בעקבות עומסי התחבורה החריגים ברחבי העיר מאז החל פיילוט נתיב פלוס; חיים נאור ממוניות השחר: "כמו לפדל באוויר, לא זזים, מאחרים ללקוחות, זמני נסיעה בתוך העיר הוכפלו, ההכנסה היומית ירדה כמעט בחצי, לא עומדים בזה"

על אף נתיב הנסיעה השיתופי בכביש 2 המשמש גם את נהגי האוטובוס והמוניות, בהיעדר נתיבי תחבורה ציבורית בפנים העיר, מוצאים עצמם נהגי המוניות מבלים שעות ארוכות בפקקים לצד כלל כלי הרכב.
משה ממוניות קרית השרון, סיפר ל”אורנה חושפת”: “אם לפני הפיילוט נסיעה מקרית השרון לתחנת רכבת נתניה לקחה 7 דקות, היום אותה נסיעה באותה השעה לוקחת 17 דקות. מאז שהתחיל הפיילוט והעיר הפכה לפקק אחד גדול, אנחנו כבר לא מסוגלים להתחייב על זמנים. אם לפני חודש יכולתי להגיד ללקוח שתוך 6-8 דקות תגיע המונית לאסוף אותו, היום זה לפחות עשרים דקות וגם על זה אי אפשר להתחייב, כי בכל רגע נוסף רחוב לרשימת הרחובות הפקוקים. לקוחות כועסים, הנהגים לחוצים. שעות הבוקר שהם שיא העבודה של היום הפכו לשעות של הפסד כסף.” עוד סיפר משה, כי בשל זמני הנסיעה הארוכים מתוך העיר אל כביש החוף, נסיעות בין עירוניות הפכו ללא כדאיות בכלל. “נהגים אומרים לי, לא משנה כמה הלקוחות מוכנים לשלם, הם לא מוכנים לצאת מהעיר לכוון הרצליה ותל אביב בבוקר. ואני יכול להבין אותם, זמן הנסיעה הוכפל, המחיר נשאר אותו הדבר, זה לא משתלם.”
גם חיים נאור, מנהל תחנת מוניות השחר, זועם על ההשלכות הכספיות האנושות של הפיילוט על נהגי המוניות: “כמו לפדל באוויר, מפדלים בכל הכח ולא זזים. מאחרים ללקוחות, זמני נסיעה בתוך העיר הוכפלו, ההכנסה היומית ירדה כמעט בחצי, מה שקורה בוUיצמן הרצל זה בכלל קטסטרופה.”
בתחנת מוניות נרקיס מפנים את עיקר האשמה של עומסי התחבורה הבלתי נסבלים, על שינוי תזמון הרמזורים והסדרי התנועה ברחוב הרצל “מה שעשו לנו עם קצב התחלפות הרמזורים בפינת ויצמן הרצל, לא נורמלי, זה משליך על הפקקים בכל העיר, הבטיחו לנו שישנו ולא עשו דבר.”
צורי מתחנת מוניות השרון, מחזק את דברי הקולגות, ומתאר אף הוא צניחה בהכנסות עד כדי הפסדים ” בגלל המצב עשרים נהגים שהסתיים להם החוזה, לא הסכימו לחדש כי לא שווה להם, זה לא שהם לא מרוויחים, כבר חודש להיכנס למונית בבוקר זה לצאת בהפסד. יש לי מוניות ריקות בלי נהגים. זה רק ענין של זמן עד שנתחיל לחסום כבישים.”
בקרב כלל מנהלי תחנות המוניות אשר שוחחו עם “אורנה חושפת” ניכרת הכרה כי אין מנוס ממחאת מוניות על כביש 2, וחסימת הכביש הינה רק עניין של זמן.
משרד התחבורה טרם מסר תגובתו, התגובה תפורסם לכשתימסר
מה דעתכם? כתבו לנו כאן: